Spelregels in het kort
In het Tour de France-spel van Sportpools.net stel je een team samen van vijftien renners:
- dertien gewone renners,
- één geheime renner (de zogenaamde secret weapon),
- één kluns.
De secret weapon is voor andere deelnemers onzichtbaar en de punten van deze renner worden pas na afloop van de Tour toegevoegd. De kluns is juist bedoeld als zwakke schakel en levert negatieve punten op. Elke renner heeft een waarde van nul tot vijf zwarte-lijstpunten. Je mag in totaal maximaal twintig van deze punten gebruiken, maar door het kiezen van een kluns kun je dit puntentotaal verhogen. Let op: de secret weapon mag geen zwarte-lijstpunten hebben.
Om een sterk team samen te stellen, is het van belang de juiste renners te kiezen voor de verschillende klassementen (sprint/punten-, berg- en algemeen klassement). Dit geldt voor de daguitslagen en de eindklassementen. Verdiep je dus vooral even in de puntentelling en de regels. Wat zeker helpt is om het parcours te bestuderen. Dan weet je niet alleen welke etappes je echt moet kijken, maar vooral wat een goede balans is in jouw team van renners met verschillende vaardigheden. Neem dus vooral een kijkje op onze speciale Tour de France pagina.